Menü

  • Çaydanlık Fokurdarken
  • Çay Deneyimleri
  • Ne İçsek
  • Ne Yesek
  • Pratik Bilgiler
  • Alışveriş
  • DIY
  • Çaylı Resimler
  • Asli The Teapot
  • 31 Aralık 2010 Cuma

    Vanilya, Tarçın, Karamel ve Gül aromalı Lipton Soft Cashmere...


    Lipton'un "elit" bir kesim için ve sadece sınırlı sayıda ürettiği Lipton Soft Cashmere beklenen ilgiyi yaratamasa da çok özel bir çay.

    Vanilya, tarçın, karamel ve gül aromasını harmanlayarak kendinde buluşturan Lipton Soft Cashmere, bu yumuşak tatlarla farklı bir dokunuş yaratmayı başarıyor. İlk etapta kapağını açtığınızda tüm odaya dolan ağır bir kokusu olsa da içimi oldukça kolay ve hafif. Kokusu Doğuş çayın Mistik'ini biraz andırsa da Soft Cashmere baş döndüren cezbedici kokusu, Swarovski taşlarıyla süslenmiş çok özel kutusu sayesinde önemli bir fark yaratıyor.

    Lipton, Soft Cahmere'i Hindistan'ın Kaşmir bölgesinden ilham alarak yarattı. Siyah çay yaprakları tarçın kabuklarıyla harmanlanırken, üzerlerine gül yaprakları ve vanilya tozu serpildi... Karamelden de payını alan Soft Cashmere, keyifli bir çay saatinin alternatif adresi...





    Gelelim işin eleştiri kısmına... Çayın tadı tartışılmaz olsa da, her damağa hitap etmiyor. Lipton Soft Cashmere üretilirken belli kriterler hedeflenmiş, bu nedenle alanı oldukça dar. Sadece 5000 adet üretildiği söylenen çayın hedef kitlesi, genelde kalburüstü kadınlar. Bebek, Etiler, Bağdat Caddesi arasında bir bölgede sınırlı kalan çayın erkeklere hitap etme gibi bir derdi de yok anlaşılan. Seçkin ve zerafetlikten dem vuran, pembemsi kutusu bir parfüm kutusu şeklinde tasarlanan ve Swarovski ile süslenen çayın erkek çay severleri gözardı etmiş olduğunu da görüyoruz. Ancak Elif Şafak'ın Aşk adlı kitabının kapağı pembe diye erkekler tarafından satın alınmayacağını düşünen ve siyah kapaklı versiyonunu da çıkaran bir ülkede yaşadığımızı da burada hatırlatmak isterim:)

    Çay kültürü ülkemizde çok yaygın ve dünyada en çok çay tüketen ülkelerden biriyiz. Bu açıdan çay üreticilerinin farklı ve özel tatları sadece belirli kesimlere "layık" görmemelerinden, "halk"a da indirmelerinden yanayım. Bu lezzeti almak isteyip de sadece belirli satış noktalarında satılan çaya  ulaşamayan birçok kişi tanıyorum ve duyuyorum. İnternet sitesinden satın alma fırsatı sunsalar da Turkcell hat isteyen bir sistem kurmuşlar, dolayısıyla çay tutkunu olup da Avea veya Vodafone hatta sahip olanlar bundan yararlanamıyorlar. Bu da müşteriyi oldukça uzaklaştırıyor.

    Her ne kadar bu bir pazarlama taktiği olsa bile çıkış aşaması atlatıldıktan sonra ufak miktarlarda belki de başka kutularda ve daha uygun fiyatlara marketlerde bu çayı görmek mümkün olmalıdır diye düşünüyorum..

    naçizane fikrim..


    http://www.liptonsoftcashmere.com/





    Hiç yorum yok:

    Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...