Menü

  • Çaydanlık Fokurdarken
  • Çay Deneyimleri
  • Ne İçsek
  • Ne Yesek
  • Pratik Bilgiler
  • Alışveriş
  • DIY
  • Çaylı Resimler
  • Asli The Teapot
  • 3 Mayıs 2020 Pazar

    Kesilmiş süt veya ekşi sütten çörek tarifi

    Instagram hesabımda daha önce yaptığım çöreklerin fotoğrafını paylaşmıştım. Birini beyaz peynirli, bir diğerini de kaşar ve soğanlı yapmıştım. Çok gelen tarif soruları üzerine, çöreklerin tariflerini paylaşayım sizinle.

    soğanlı peynirli çörekler


    Kesilmiş Süt veya ekşimeye başlayan sütten çörek nasıl yaparız?

    Malzemeler

    3 kg süt kesiği
    1 paket kuru maya
    125 gr tereyağı veya yarım paket margarin
    2 tatlı kaşığı tuz
    2 tatlı kaşığı şeker
    Un

    Üzeri için;

    2 yumurta

    Yapılışı

    Kimi zaman evimizdeki sütün günü geçmeye başlar ve hafif bir ekşime sezersiniz, veya bazen aldığınız sütü çok soğuk bir tencereye birden koyar ve kaynatırsınız ve o süt kesilir. Kaynarken lor gibi parça parça olmaya başlar. İşte süt kesiği budur.

    Elimizdeki sütü-tarifte 3 kg diyordu ancak ben daha az süt kullandım- tekrar ısıtıyor ve tamamen kesilmesini sağlıyoruz. Sonra suyunu süzüp kesilmiş olan yoğurt/lor gibi kısmın ılımasını bekliyoruz. Ilıyınca üzerine bir paket mayayı boşaltıp karıştırıyoruz. Sonra, erittiğimiz yağı döküp tekrar karıştırıyor ve ardından tuzunu, şekerini, ununu ekleyip iyice yoğuruyoruz. Kulak memesi kıvamına gelene dek yoğurduktan sonra, hamurumuzu yarım saat kadar dinlendirmeye bırakıyoruz.

    Hamurumuz dinlendikten sonra ister içine peynir, isterseniz taze soğan (özellikle yeşil kısımlarını ince ince doğrayarak) veya zeytin ezmesi de koyabilirsiniz. İsterseniz sade de yapabilirsiniz. (Ben iki çörek yapmıştım, birini kaşarlı bir diğerini ise soğanlı ve beyaz peynirli yaptım.)

    Çöreğimize şeklini verip -mayalı hamuru birkaç kere katlarsanız daha iyi sonuç alırsınız- üzerine yumurta sarısını sürüp (üzeri için çörek otu veya susam da kullanabilirsiniz) fırına veriyoruz. (Ben 170 derecede 35-40 dk süresince pişirdim). Üzeri kızarıncaya kadar pişiriyoruz.

    Ben çöreklerini içini doldurup ikiye katladım. Böylece dilimlediğimde müthiş bir görüntü ortaya çıktı. Ayrıca çok doyurucu ve pratik oluyor, büyük çörekler olduğu için çok uzun süre gidiyor. Buzluğa dilim dilim atarsanız, lazım oldukça çıkarıp tost makinesinde ısıtın, oldukça lezzetli ve ilk günkü gibi tüketmek mümkün oluyor.

    Deneyeceklere afiyet olsun.

    Hiç yorum yok:

    Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...